5 met samenhang

• diverse leden van fotoclub Zwijndrecht

• Fotogalerie Zwijndrecht: Rotterdamseweg 126, 3332 AL Zwijndrecht

• zaterdag 20 april, 4, 11, 18 en 25 mei 2024

• 12.30 tot 16.00 uur

• de toegang is gratis

Men zegt wel eens: één foto zegt meer dan duizend woorden. Het zegt iets over de kracht of impact die een foto kan hebben. Het is dus goed voorstelbaar dat meerdere foto’s een verhaal kunnen vertellen ter dikte van een boek. Een combinatie van foto’s kan een verhaal vertellen, een gedachte laten zien of een idee uitdrukken, wat moeilijk bereikt kan worden met een losse foto. Foto’s in samenhang hebben een toegevoegde waarde en zorgen voor verbreding en verdieping.

De laatste jaren worden op de fotoclub veel meer foto’s in serie verband gepresenteerd dan vroeger. Voorheen ging het vooral om dat ultieme beeld met de kracht van duizend woorden. Tegenwoordig wil men iets meer vertellen of wil men iets genuanceerder zijn en daarvoor is de serie dus bijzonder geschikt. Voorwaarde is dat de serie is opgebouwd uit vijf foto’s. Daarom de titel 5 MET SAMENHANG. Of de bezoeker overtuigd kan worden dat het geheel meer is dan de som der delen moet die natuurlijk zelf beoordelen. Er is altijd wel een fotograaf aanwezig om daarover van gedachten te wisselen.

Dit is alweer de laatste expositie voor de zomersluiting. Vanaf september start weer een  nieuw expositie seizoen.